Gertrude Stein i Skønlitteratur på P1

02/03/2016 § 3 Comments

Bild 2016-03-02 kl. 12.02

Solveig Daugaard

Skuespilleren Lane Lind turnerer med ‘Gertrude Stein Gertrude Stein Gertrude Stein’ som er en biografisk monolog, baseret på Stein’s liv. I den anledning taler Klaus Rothstein med Solveig Daugaard om Gertrude Steins litterære arv. Og dens relevans i dag. Ikke mindst på grund af den sammenhæng, der er mellem Steins selviscenesættelse og de værker som ikke behøver at være så vanskelige at læse, som de bliver gjort til.

Hør programmet her.

§ 3 Responses to Gertrude Stein i Skønlitteratur på P1

  • Solveig says:

    Jeg er ikke sikker på jeg selv tør høre det, for tiden flyver i radioen og jeg nåede hverken at få rettet Rothsteins tre gange rose til Steins fire – (“a rose is a rose is a rose is a rose”!) eller forklaret ham (ordentligt) at Steins tekster faktisk læses og bruges en hel masse i alle mulige medier og former. Men vi fik da snakket lidt om Paris i 10’erne og 20’erne og sammenhængen mellem Steins selvicenesættelse som geni og hendes litterære produktion. Og hvis nogen er interesserede i hvorfor det betyder noget med den sidste rose, har jeg skrevet lidt om det i en anden sammenhæng. Her, nemlig

    http://www.liu.se/sensorium/a-medium-is-a-medium-is-a-medium/

  • Solveig says:

    Jeg er ikke sikker på jeg selv tør høre det, for tiden flyver i radioen og jeg nåede hverken at få rettet Rothsteins tre gange rose til Steins fire – (“a rose is a rose is a rose is a rose”!) eller forklaret ham (ordentligt) at Steins tekster faktisk læses og bruges en hel masse i alle mulige medier og former. Men vi fik da snakket lidt om Paris i 10’erne og 20’erne og sammenhængen mellem Steins selvicenesættelse som geni og hendes litterære produktion. Og hvis nogen skulle være interesseret i hvorfor det betyder noget med den sidste rose, har jeg skrevet lidt om det i en anden sammenhæng. Her nemlig,

    http://www.liu.se/senso…/a-medium-is-a-medium-is-a-medium/

  • Her kan man se hvor og hvornår man kan opleve Lane Linds monolog.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Gertrude Stein i Skønlitteratur på P1 at Steinselskabet.

meta

